A legjobb európai kommunikációs program - Európai elismerés a Vidék Kaland Programnak
A Fiatal Gazdák Magyarországi Szövetsége - AGRYA 2012-ben már második alkalommal bonyolította le a Vidék Kaland Programot. A Program keretében városi fiatalok tölthetnek el egy hetet munkával fiatal gazdák által irányított gazdaságokban. A Programon keresztül a résztvevők betekintést kapnak napjaink magyar családi gazdaságainak életébe, tevékenységébe, élményeiket a videk-kaland.hu weboldalon osztják meg.
Az Európai Bizottság Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Főigazgatósága (DG AGRI) a Közös Agárpolitika (KAP) fennállásnak 50 éves évfordulójához kapcsolódóan meghirdette a KAP-hoz kötődő kommunikációs programok európai versenyét.
A versenyre a 2010. után lebonyolított kommunikációs programokat lehetett benevezni. A 118 beérkezett pályamű között volt az AGRYA által lebonyolított Vidék Kaland Program is.
A pályaművek előbírálatát egy független szakmai zsűri végezte el és választotta ki a döntőbe jutott három programot. Ennek során a KAP-hoz, mint szakpolitikához való közvetlen vagy közvetett kapcsolódáson túl, értékelték a célkitűzéseket, a kommunikációs stratégiát, a projekt alkalmazkodását a kiválasztott célközönséghez, az innovációt, a kommunikációs eszközök kreatív összekapcsolását, valamint a projekt hatását.
A független zsűri előzetes döntése alapján a legjobb három program közé került a magyar kezdeményezés. Az ezt követően 2012. december 10-én Brüsszelben lezajlott döntőben a Vidék Kaland Programot az előbbi szempontok értékelése alapján, a legjobb, EU társfinanszírozással megvalósult európai kommunikációs programnak választották.
A Vidék Kaland 2013-tól tovább folytatódik, nemcsak Magyarországon, de Szlovákiában és Romániában is. A Vidékfejlesztési Minisztérium folyamatban levő támogatása lehetővé teszi, hogy Romániában a Székelyföldön, Szlovákiában a Felvidéken is elinduljon a Program. Szlovákiában a magyarországihoz hasonló lesz a Vidék Kaland. A székelyföldi programban a tervek szerint helyi gazdák fogadják majd a magyarországi városi fiatalokat.
Közösségi média